Известие

Collapse
No announcement yet.

Скоростен лост: включва вече само 3-та и 4-та

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Скоростен лост: включва вече само 3-та и 4-та

    Здравейте,
    Точно се възгордях че си поправих 2-те счупени врати и чистачките, и днес на връщане от работа скоростния лост загуби всякакво странично съпротивление и включва по моя преценка само 3-та и 4-та
    Пак си се движа, но без задна е малко тегаво а и предполагам че харчи повечко бензин при тръгване на наклон нагоре на трета
    Поразгледах тук там и по първо впечателение една от 3-те щангички не функионира - или по-конкретно тази която предава страничното движение.

    Разкрих отвътре покрай лоста, но така като гледах по това дето е писано във форума за други коли май там нямам работа, а някъде отдолу трябва да стигна до някаква планка или връзка на основния лост с 3-те щанги (бтв колата е 155, 1.8, следователно ако съм прочел правилно документацията не е с жила а с лостова система).

    Въпроса ми е от къде се достъпват и в полеви условия мога ли сам да ги докопам или трябва да се дига колата на голям крик и да се разглабя половината барабар с ауспусите за да намеря това дето се строшило или развило или е сравнително лесно?
    Поздрави.
    Alfa Romeo 155 1.8 TS '94 ->
    Yamaha TDM850 4TX

  • #2
    Ако наистина някой ги е преборил нека напише. Аз имам и 3-те щанги и есента се мъчих да си ги сменя (доста са ми разбити). Отдолу все стигах до пр. мост и до там. Отгоре трудно се виждат, а да се стигне до тях - абсурд. След като 45 мин + се въртях около колата като мишка в трици докопах единия край на една от щангите през предно ляво колело и след още 1/2 час безуспешни опити да развия гайката стигнах до извода, че в битови условия - не става . Предполагам, че ако се разчасти всичко от въздушния филтър до гумените накрайници към колектора (вкл.) ще се отвори място (като се покатериш на мАторЯ да ги докопаш), ама `сичкото нерви дето имах вече ги бях изпокъсал и оставих нещата за следващ собственик или по-добри времена .
    75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
    155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
    FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
    Мненията са като задниците - всеки си има!

    Comment


    • #3
      Проблема почти сигурно е от щангите на лоста към скоростите!.....би трябвало на крик да видиш, каква е ситуацията от долу...може и само да е откачена някоя...ако ги сменяш?....не сам много сигурен...но моста трябва да се демонтира....аз, за едни тампони на стабилизиращата щанга сам го свлял
      По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
      https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

      Comment


      • #4
        Хех...явно не съм бил единствения
        В тия студове някои железа просто не издържат на иначе перфектните 'таляснки механизми
        Значи при мен се получи абсолютно същата ситуация и се прибирах 50 км на 3та и 4та,забавна раота
        Оказа се,че точно едната от тези три щанги просто се бе счупила близо до крайната връзка към двигателния отсег.И точно най-долната до колкото си спомням,на най-неудобното място...
        По принцип баща ми се справи сам,просто я завари и заспа.
        Но е доста трудоемко и най-вероятно ще ти отмене доста време
        п.с Става въпрос за Типо 1.6,но едва ли при 155 е по-различна картинката
        '99 156 1.9 JTD SP3

        Comment


        • #5
          Преди време ми се случи този проблем.,оказа се скъсана едната щанга,заварява се и се мнтира отново.За да се демонтира въпросната щангичка ви трябва удобен канал,много търпение и охлузвания по ръцете.Като се влезе в канала се навираш до лявото предно колело(без да се демонтира) с подвижна лампа,не се вижда много просто добиваш представа за местото,оттук нататък се работи само с напипване и видове инструмент.На мен ми отне 2 часа демонтаж и толкова за монтажа,късмет!
          Alfa Romeo 155,1.8ts,8v
          Alfa Romeo 159 1.9JTDM 16V,06

          Comment


          • #6
            Пропуснах да кажа,не е необходимо да се демонтира друг детайл за да се свали щтангата.
            Alfa Romeo 155,1.8ts,8v
            Alfa Romeo 159 1.9JTDM 16V,06

            Comment


            • #7
              Благодаря за информацията колеги.
              Опасявам се че в този студ и без канал няма да мога да приложа "домашен майстор".
              Обадих се на Румен и ще му я закарам в петък сутринта да я погледне, дано да я поправят за не много време и за не много пари
              Хайде със здраве
              Alfa Romeo 155 1.8 TS '94 ->
              Yamaha TDM850 4TX

              Comment


              • #8
                Проблема бе локализиран - счупена щанга от лостовата система.
                В клубния при Румен - всичко бе оправено и колицата е вече в движение Щанга на старо - 30 лева, 20 лева труд и готово.
                Благодаря на всички дали мнение и специално на Румен за ремонта.
                Поздрави.
                Alfa Romeo 155 1.8 TS '94 ->
                Yamaha TDM850 4TX

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Muaddib
                  Щанга на старо - 30 лева, 20 лева труд и готово.
                  Благодаря на всички дали мнение и специално на Румен за ремонта.
                  Поздрави.
                  Нови ги има по ~ 30лв бройката
                  Alfa Romeo 155 1.8TS
                  Alfa Romeo 156 1.9 16V m-jet

                  Comment


                  • #10
                    Да не те плаша , но има вероятнсот и скоростна кутия. ПОчти 1 год карах без 4 та скорост, Понякога се появяваше при необясними ситуации. Но при спиране на скорост на 4 или 5 та след спирането нямаше включване на 4 та . Накрая се скапа диференциала - удари при потегляне и нова кутия.
                    Аlfa Romeo 155 Aspirato T.Spark 2.0 8 V S.S.
                    Вечна и памет .Отиде на скраб ."Четирите необозначени автомобила Alfa Romeo 155 Twinspark изфучаха по Виа Дел Коронари като изстребители по самолетна писта" (цит. Дан Браун -"Шестото клеймо" гл. 56)

                    Comment


                    • #11
                      Да възродя малко темата.При мен има голям луфт в скоростният лост още откакто купих колата преди шест години но напоследък скоростите започнаха да се включват много трудно а в редки случаи се налага двойно амбриране за да влязат особенно на място първа и задна а в движение втора.Ако някой има решение на проблема да пише
                      Alfa 155 2,5TD

                      Comment

                      Working...
                      X